Er gået i gang med tilbage flyttersæt, som jeg har syltet på længe. Har set en del på nettet og fået gode ideer... Eneste der lige driller er hvordan beslaget ska gøres fast på stellet, men det løser sig nok.
Karburatorene er blevet adskildt totalt, og ska renses igennem igen med ultralyd, der er også bestilt nye gummihætter hjem fra schreiber zweiradshop. De minder meget om de originale men koster kun 1/3. Mit forsøg med gummihandskerne holdt ikke rigtigt i længden. 3stk karb rep kit og størrelse 32,5 'pilot jets' dyser er også købt hjem for at prøve at få tomgangen lidt ned til de originale 1100 fra 2000omdr. Akslen på karburator broen er blevet lavet så der ikke er slup mere. Alt sammen skulle gerne hjælpe til bedre motorgang.Clip on styrene forlænges 20mm, for at gøre plads til hovedcylinderen.
Starter drevet har været afmonteret og undersøgt. Det har drillet en del hele sommeren, og det viste sig at der var knækket 3 tapper af på lejet som griber fat i koblingen.
Her er en tegning af pedalarmen, den bliver laser skåret i 10mm aluminium. Jeg lavede 2 slags, en 130mm arm og en 150mm arm, da det var svært at sige hvad der passede bedst. Fodhvileren har jeg drejet i aluminium. Der sidder en 16mm bøsning indvendigt som armen drejer og fodhviler drejer omkring. Der er lavet hul med en rival, så der er ikke noget slør.
Så skete der lidt mere med fodhvilerne. Armene er blevet bukket lidt ud og har slebet de skarpe kanter væk og pudset lidt så de er klar til polering. Pedalen i højre side til bremsen er lavet i alu, da den kunne bære et ordentlig tryk ved hård opbremsning. Gearpedalen i venstre side er lavet i sort nylon, da den ikke bliver belastet så meget, og aluminiumen vil ødelæggen læderstøvlerne når der skiftes op.
No comments:
Post a Comment