Thursday, August 20, 2015

Gammel GS'er får nyt liv

Min gode ven martin, har fundet sig en gammel ged af en GS 850'er fra 79. Den bliver nok et kørende projekt til at starte med, så de forskellige modifikationer kommer hen ad vejen når midlerne er til det. Det er planen at den ska laves til cafe.


Den blev hentet i valby for et beskedent beløb, og har været hos den tidligere ejer i over 20år. Vi har endnu ikke haft den startet, men har heller ikke rigtig forsøgt. Der kommer løbende opdateringer af martins projekt. Stay tuned..


Så kom der plader på det blå vidunder... Gik igennem syn uden problemer. Synsmanden var selv gs nørd så det hjalp nok lidt på det hele.

Den køre bedre og bedre... 

Så blev der sat nyt sæde og baglygte på den gamle gs'er..









Det gik sgu stærkt med at sat plade på




Så kom den gamle blå madame sgu ud på vejen igen! Den køre sgu ellers fint, og motoren virker helt sikkert som om den gerne vil mase! Bagsvingeren viste sig dog at være så rådden at vi måtte finde en ombytter. Den blev hurtigt fundet og et smut til korsør og hjem igen så var den klaret.

Next stop synshallen!


Hvor er hun smuk...




Lidt løs forbindelse i forlygten...



Et skridt nærmere "bad ass" udseende. Med lavt café styr og en glad ejer!  Smilet blev endnu større da mobbi fandt ud af at der var Gear-indikator på svinet....


Nye platiner og kondensatore hjalp på gnisten til tændrørene...


Stumper malet...  Malingen fra Biltema gir altid et godt resultat!


Stumper blæst...

Gammel maling....



Karburatore renset og repareret. Choker kommet ned på siden. Kværnen springer i gang og går faktisk godt i motoren...



Det går fremad med den gamle 850'er. Bremserne er blevet skildt ad og kan ordnes, der var meget vand i den væske der var tilbage i caliperne og stemplerne var også rustet lidt, men vi håber de kan holde tæt.



Gs850 er født med håndchoker på kronrøret men den bliver skiftet ud med den model der sidder på gs750 som sidder på siden af karburatoren. Så slipper vi for ekstra kabel og det store choker håndtag. Der fulgte en ekstra karburator med som havde den gamle type choker.  
Et par skruer var rustet fast og måtte bores ud..




Der skulle smøres og varmes lidt før den gamle choker aksel kom fri..


I dag kom en del af de nye stumper, så nu kan bremserne renoveres


I går blev for og bagbremse cylinderen skildt ad, den bagerste har fået vand og var derfor groet helt fast, så den får ny indmad. Den forreste cylinder har med garanti aldrig været skildt ad, den ska bare renses så håber vi på at den kan bruges. Det er nye reservedele på vej til det mest nødvendige, nye platiner og kondensatore er også indkøbt
Sådan ser 40år gammel bremsevæske ud... På bunden af den forreste bremsecylinder


En gammel mønt havde sgu været brugt som afstandsskive mellem greb og cylinder




850'eren er landet i garagen, og der skrues lidt for at få gang i den. Vi mangler bare en solid gnist på rørene så er den klar.  Hele bremsesystemet ska renoveres. Karburatorene er skildt totalt ad og får en grundig rengøring